Thursday, February 22, 2018

Assalammualaikum

Salam kasih 

Alhamdulillah.. syukur ke hadrat Illahi dgn limpah kurnia Nya masih lagi aku disini.


Agak lama tidak menjejak kaki ke blogger umpama telah usang di telan waktu dan masa.


Allhamdulillah syukur juga aku ucapkan taktala pada tangga 25 shawal aku diijabkabul dengan insan yang benar benar aku cintai. maka setelah memasuki alam rumahtangga maka terlepas dan terputuslah segala peristiwa lampau. mungkin ada yang pernah membaca kisah MNH ternyata hebat aturan Allah. aku mengenali rasa kecewa dan Allah temukan aku dengan yang lebih baik. suamiku separuh jiwa dan ragaku. 


Alhamdulillah kini aku menjadi seorang ibu dan memasuki anak kedua. sungguh indah aturan Allah.


masih segar di ingatan sukar untuk dilupakan kali pertama melahirkan zuriat tanda cinta dan rezeki dari Maha Besar yang Allah s.w.t kurniakan kepada kami.


Wednesday, March 25, 2015

Panggilan Review Kadet Sarjan 2015

Assalammualaikum

Maaf atas kesibukan admin untuk memaparkan sebarang info.. Alhamdulillah sya dah lepas review dan akan melakukan medical pada mggu ini jugak.. insyaALlah mungkin anda selepas ini... ok calon2 sekalian.. sila share sebarang info. :)


Wednesday, August 20, 2014

Aku Ingin Bercinta

Assalammualaikum... Selamat pagi haha xbole tido la... Tajuk kat atas tu melampau kan?... Haha

Alhamdulillah ak x dpt tawara kadet sarjan xde rezeki untuk ak...

Aku Ingin Bercinta

Kala ini memang aku rasa sepi kadang2 tak terluah dek hati... Tapi cinta  yang aku nak story ni cinta aku pada bidang photograpy,  jatuh minat mungkin.. Ada lagi perlu aaku pelajari..  Ambil gambar ni mampu mencipta satu gambaran lisan yang terbit pada hati... Ermmm pelik tu haha

Sambung

Saturday, July 12, 2014

ATASI KECEWA

Assalammualaikum


Setiap insan punya hati dan juga perasaan. Malah ada hatinya yang sudah terlalu parah sukar dirawat dan bertambah degil..(haha aku la tu)  Terbaru ramai yang telah memohon jawatan kadet sarjan dan konstabel PDRM mesti ramai yang kecewa kerana tidak berpeluang hadir bersama dengan kawan-kawan untuk latihan. Boleh jadibanyak punca yang boleh menyebabkan kita kecewa tetapi sukar bagi  kita sekiranya kita lemah untuk mengatasi kekecewaan itu. Aku juga pernah kecewa malah lebih teruk tapi untuk terus kekal teruk merugikan kita, bukankah kita perlu menghargai masa seperti mana di sebutkan dalam Al-Quran 

"Demi Masa! Sesungguhnya manusia itu dalam kerugian; Kecuali orang-orang yang beriman dan beramal soleh dan mereka pula berpesan-pesan dengan kebenaran serta berpesan-pesan dengan kesabaran".(Surah Al-Asr,Ayat 1-3)

dan untuk apa lagi kita perlu terus terluka. Bangkitlah dari sebuah kegagalan jika kita sangka dugaan yang Allah beri ini amat susah untuk dilalui ingatlah Nabi-Nabi kita dahulu kala mereka diuji dengan keangkuhan kaum-kaum yang menentang ajarannya. Jika kita rasa ujian ini amat berat bagaimana pula ujian orang yang sederhana hidupnya, yang fakir, yang memerlukan perlindungan daripada kita jika bukan sesama agama sesama manusia yang Allah telah tetapkan kejadianNya. tetapi mereka diuji dengan dugaan yang lebih hebat daripada kita pernahkah kita dengar rintihan mereka? pernahkah kita membantu mereka dikala mereka benar-benar memerlukan bantuan? pernahkah terdetik hati kita dengan soalan-soalan begini. Jika kita masih lagi yakin dengan keagungan Allah s.w.t bersabarlah kerana berkat ujian kesabaran ini amat tinggi nilainya tanpa kita duga nikmat yang datang daripadaNya. Terimalah ujian Allah dengan hati yang terbuka, senyumlah jika kita masih jahil tinggalkanlah kejahilan itu. Lapangkan dada menerima kelemahan diri kita sendiri muhasabah diri serta teruskan berdoa kepada Allah, dekatkan diri kita kepadaNya dan sebagai peringatan kepada diri kita untuk terus tabah.  

firmah Allah s.w.t

“Sesungguhnya Rab (Tuhan)mu melapangkan rezeki kepada sesiapa yang Dia (Allah) kehendaki dan menyempitkannya; sesungguhnya Dia (Allah) terhadap hamba-hamba-Nya (Allah) adalah al-Khabir (Maha Mengerti), lagi al-Basir (Maha Melihat).” – [Surah Al-Israk:30]



“Jadikanlah sabar dan solat sebagai penolongmu. Dan sesungguhnya yang demikian itu sungguh berat sekali kecuali bagi orang yang khusyuk.” – [Surah al-Baqarah:45]
“Wahai orang-orang yang beriman! Mohonlah pertolongan (kepada Allah) dengan sabar dan solat. Sungguh, Allah beserta orang-orang yang sabar.” – [Al-Baqarah:153]
Allah sayang kepada mereka yang menerima ujian dan dugaan dengan hati yang tenang dan redha. Jika kita rasa kita telah lama bersabar tetapi masih tidak beroleh hikmahNya, tanya pada hati apakah aku benar-benar ikhlas berserah diri kepada Allah s.w.t. Kita tengok balik pada setiap perlakuan kita atau mungkin kita terlepas pandang? sama-sama kita hayati

Kesimpulannya...
adakah anda redha dalam setiap ujian ini?  masihkah tembok pemisah itu wujud dalam hati kita?? robohkanlah pemisah itu dekatkan hati dan jiwa kita pada yang lebih berhak. Haruslah kita Yakin pada Allah s.w.t  kerana Allah sentiasa dekat dengan anda. ucapkanlah ''INNALILLAHIWAINNAILAIHIRAJIUN''  sesungguhnya dari Allah lah kita datang, dan kepadaNya juga kita kembali. yakinlah pada kebesaran Allah.

p/s: atas permintaan rakan saya iaitu ASHKMAL ISHA katanya. perhargaan kepada beliau. kalau nak kenal sila2 lah ye..haha

YANG BENAR
ADMIN MZ

Keputusan Temuduga Kadet Sarjan 2014

Assalammualaikum

Saya ucapkan TAHNIAH kepada kesemua yang telah dapat surat di tawarkan perlantikan kedalam PDRM. Tahniah saya ucapkan. Alhamdulillah syukur ke hadrat illahi atas limpah kurniaNya anda berjaya ditawarkan dan berpeluang untuk berbakti kepada masyarakat. Disini juga saya ingin berpesan kepada yang berjaya, setelah anda masuk dan berkhidmat kelak jangan anda lupa  pada niat serta usaha anda sampai anda diterima masuk, janganlah pula anda terlalu jauh dalam pegangan anda. sekian disini sahaja ucapan tahniah kepada yang berjaya..kepada yang tidak berjaya teruskan berdoa dan bertawakal kepada Allah s.w.t supaya dengan limpah kurniaNya peluang untuk anda berkhidmat dalam PDRM  diperkenankan olehNya. Jangan mudah kalah pada dugaan kerana ujian yang Allah telah tetapkan membentuk hati agar terus tabah sabar dan redha pada ujian yang akan datang. Ujian hati ini boleh dikatakan amat hebat sekali jika kita gagal membentuk hati kita maka gagallah kita, kalahlah kita pada satu perasaan yang hadir itu. Teruskan berharap pada Allah s.w.t teruskan berserah diri padaNya dan teruskan usaha anda sesungguhnya besar ganjaran orang yang sabar. Maka sabarlah anda menempuh ujian ini.



SEKIRANYA ANDA MASIH BELUM MENERIMA SEBARANG PANGGILAN ATAU SURAT DARIPADA IPK ANDA SILA HUBUNGI IPK ATAU BUKIT AMAN BAGI MEMASTIKAN STATUS ANDA.


SEKIAN TERIMA KASIH


YANG BENAR 

ADMIN MIS

Sunday, June 29, 2014

Salam Ramadhan

Assalammualaikum

kepada semua umat islam yang menunaikan ibadah puasa saya doakan kalian dalam keadaan sihat walafiat. sempena bulan yang di rahmati Allah ini semoga amalan dan ibadah kita diterima oleh Nya. Bulan ini amat istimewa bagi seluruh umat islam kerana peluang ini datang sekali setahun... Segala salah dan silap saya, saya harap kalian sudi untuk memaafkan saya.


Google+ Followers