Friday, February 21, 2014

KISAH AKU DAN ALAM MAYA

assalammualaikum... 

mulanya blog ini aku buat sekadar untuk penulisan disebabkan dulu aku suka membaca dan menulis.. lama kelamaan aku tenggelam mungkin masa dan ruang yang agak terhad untuk aku menulis. aku juga ingin kongsikan resepi yang aku cuba. segalany sudah di siapkan tetapi saat itu sifat malas atau kebetulan aku agak sibuk menyukarkan aku untuk menulis..

tetapi hari ini di dalam kesunyian dalam aku buntu aku ingin meluahkan rasa yang terbuku di hati. Adakalanya niat untuk sambung belajar itu ada tetapi di sebabkan masalah kewangan aku terpaksa menangguhkan niatku. Adakala aku ingin mencuba sesuatu yang baru tetapi perbuatanku terbatas.. dimana kesungguhan ku??? sekadar untuk mencuba atau sekadar ingin melepaskan rasa? 

Aku akui bidang yang aku ceburi sekarang amat membosankan.. dari kecil aku minat untuk mengajar.. maka sudah tentulah cita-citaku menjadi guru aku ingin berada di situasi guruku ketika kecil. mereka punya kesabaran yang tinggi? apakah aku juga sama? mampukah aku bersifat sabar? 

dan akhirnya hilang idea..bai bai

0 comments: