Monday, February 17, 2014

Alam Bunian

Aku tertarik akan suatu nurkilan  iaitu Nurkilan Bentara Tujuh dan suatu kebetulan aku tinggal di lorong Bentara Tujuh... ok ini cuma kebetulan.. ok2 aku sebenarnya nak cerita..tapi tak ada kaitan dengan Nurkilan Bentara tujuh yer....ni cerita aku sendri...

sebelum ini aku pernah tercium suatu bau..bau yang amat senang..wangi dan tertarik. ini terjadi pada aku ketika aku sedang mengangkat barang dari rumah lama ke rumah baru jarak antara rumah cuma 10 langkah..sedang aku mengangkat barang aku terhidu baru tersebut, aku menghentikan langkah dan berdiri ditempat tersebut dan menghidu darimana datangnya bau tersebut.. tanpa mengetahui lebih lanjut aku meneruskan langkah dan membawa barang tersebut ke rumah baru..dlam perjalan balik ke rumah lama aku masih terhidu bau tersebut kejadian itu berulang hingga kali ke 3 aku ulang balik dr rumah lama ke rumah baru...bau tersebut lesap.. pagi esknya aku bertanya kepada ayah dan ahli keluarga ku yang lain sama ada mereka terhidu bau tersebut.. mereka mengatakan tidak terhidu..perbualan kami terhenti setakat itu sahaja...itulah kali pertama dan terakhir menghidu nya...

kejadian pelik yang keduanya....pernah di suatu ketika aku tinggal di kota kinabalu atas urusan peribadi hehe selama 3 ke 4 tahun.. aku juga pernah balik ke rumah ku di Lorong Bentara kejadian pelik ini berlaku dimana setiap kali aku pulang ular sawa yang agak besar berwarna hitam akan berada di tapak rumah lama tersebut... kejadian ini masih lagi berlaku. kini aku telah menetap di Lorong Bentara ternyata ular sawa ini kerap datang ianya akan muncul selepas tengah malam diantara jam 12 malam,2 pagi hingga ke 4 pagi sebelum masuknya watuk Subuh. aku baru menyedari perkara ini dimana jika aku berada di Sabah ular ini tidak pernah ada begitulah sebaliknya?? ianya masih menjadi misteri... jeng jeng jeng

0 comments: